دعا مودهكن رزقى/ ككاياءن

وبارك لنا اللهم في جمع كسبنا وحل عقودالعسر يا يوه ارمخت

اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لناعدا لاولنا واخرنا واية منك وازقنا وانت خيرالرازقين

اللهم ان كان رزقنا فى السماء فانزله وان كان رزقنا فى الارض فاخرجه وان كان رزقنا فى الماء والبحر فاطلعه

وان كان رزقنا قليلا فاكثره وان كان رزقنا بعيدا فقربه وان كان رزقنا عاسرا فيسرلنا

ولتنقلنا اليه حيث ماكان بفضلك وجودك وكرمك برحمتك ياارحم الراحمين .

Wahai Tuhan Kami, turunkanlah kepada kami rezqi dari langit untuk kami lazimkan bagi awal hidup kami dan akhir hidup kami dari ayat ayatMu dan berilah kami rezqi dan hanyalah Dikau sebaik baik Pemberi Rezqi

Ya Allah, apabila rezqi kami di langit, maka turunkanlah, dan apabila rezqi kami dari dalam bumi, maka keluarkanlah, dan apabila rezqi kami di dalam air dan di laut maka angkatkanlah, dan apabila rezqi kami itu jauh, maka dekatkanlah. Apabila rezqi kami sedikit maka perbanyakkanlah. Apabila rezqi kami sukar, maka permudahkanlah.

Monday, September 20, 2010

simpati, glamour atau materialistik?



Berebut rebut nak ziarah keluarga mangsa bunuh dan bakar tapi kenapa asyik gi rumah arwah yang sorang tu je.

Jengok jengoklah jugak rumah arwah yang 3 orang lagi tu.

Adakah kerana arwah seorang perempuan dan 'bergelar' lagi jutawan maka ramai nak tunjuk simpati.

Bersimpatilah juga kepada keluarga 3 lagi arwah yang turut menjadi mangsa pembunuhan kejam.

Janganlah simpati pun kena ikut jantina ,'title' dan glamour. IKHLASKAN SETIAP PERBUATAN KERANA ALLAH

Hujan Petang Senin

Hujan petang ni tak bole nak layan moto kalu tergelincir jawabnya gua rehat kat spital ataupun kubur. org macam gua ni tak tuntu le rehat dalam kubur, sbabtu gua suka naik moto supaya selalu ingat mati. Kekadang gua sempat praktis azan, taranum masa atas moto. peduli ape orang nak gelakkan, lagi pun gua tengah pecut laju , diorg tak perasan nye. hehehe
sementara menantikan hujan reda, layan ilmu hisab ni....( Hisab bukan hisap, tau! - skang disebut Matematik )
ROMANCE MATHEMATICS
Smart man + smart woman = romance
Smart man + dumb woman = affair
Dumb man + smart woman = marriage
Dumb man + dumb woman = pregnancy

OFFICE ARITHMETIC
Smart boss + smart employee = profit
Smart boss + dumb employee = production
Dumb boss + smart employee = promotion
Dumb boss + dumb employee = overtime

SHOPPING MATH
A man will pay $2 for a $1 item he needs.
A woman will pay $1 for a $2 item that she doesn't need.


GENERAL EQUATIONS & STATISTICS
A woman worries about the future until she gets a husband.
A man never worries about the future until he gets a wife
.
A successful man is one who makes more money than his wife can spend.
A successful woman is one who can find such a man.
HAPPINESS
To be happy with a man, you must understand him a lot and love him a little.
To be happy with a woman, you must love her a lot and not try to understand her at all.


LONGEVITY
Married men live longer than single men do, but married men are a lot more willing to die.
PROPENSITY TO CHANGE
A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't.
A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.

DISCUSSION T ECHNIQUE

A woman has the last word in any argument.
Anything a man says after that is the beginning of a new argument.


SEND THIS TO A SMART WOMAN WHO NEEDS A LAUGH AND TO THE SMART GUYS YOU KNOW CAN HANDLE IT.

Friday, September 10, 2010

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

My Blog List