دعا مودهكن رزقى/ ككاياءن

وبارك لنا اللهم في جمع كسبنا وحل عقودالعسر يا يوه ارمخت

اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لناعدا لاولنا واخرنا واية منك وازقنا وانت خيرالرازقين

اللهم ان كان رزقنا فى السماء فانزله وان كان رزقنا فى الارض فاخرجه وان كان رزقنا فى الماء والبحر فاطلعه

وان كان رزقنا قليلا فاكثره وان كان رزقنا بعيدا فقربه وان كان رزقنا عاسرا فيسرلنا

ولتنقلنا اليه حيث ماكان بفضلك وجودك وكرمك برحمتك ياارحم الراحمين .

Wahai Tuhan Kami, turunkanlah kepada kami rezqi dari langit untuk kami lazimkan bagi awal hidup kami dan akhir hidup kami dari ayat ayatMu dan berilah kami rezqi dan hanyalah Dikau sebaik baik Pemberi Rezqi

Ya Allah, apabila rezqi kami di langit, maka turunkanlah, dan apabila rezqi kami dari dalam bumi, maka keluarkanlah, dan apabila rezqi kami di dalam air dan di laut maka angkatkanlah, dan apabila rezqi kami itu jauh, maka dekatkanlah. Apabila rezqi kami sedikit maka perbanyakkanlah. Apabila rezqi kami sukar, maka permudahkanlah.

Friday, December 24, 2010

N5 DUN TENANG

TARIKH PENAMAAN CALON : 22 JANUARI 2011
TARIKH MENGUNDI : 30 JANUARI 2011 ( AHAD )

Thursday, December 23, 2010

Tak kan Ibnu Sina juga sesat?

klik untuk baca


JAKIM,Kushrin, tolong habaq!



Lauren Booth (ipar tony blair) peluk Islam di kota syiah. Klik untuk baca

Tokoh Islam berfahaman syiah


Ibnu Sina. baca ini

Ibnu Farabi Baca di sini

Mamat Jerman ni juga dikatakan telah menjadi syiah sebelum ajalnya
Klik untuk baca

Wednesday, December 15, 2010

Parlimen bukan untuk ahli politik?

Parlimen tidak membincangkan perkara politik? Ahli parlimen bukankah ahli politik?
Beri perhatian pada minit 5:10 sehingga 5:20. Pendikar power ranger

TNI tahan lanun mesia

Segerombolan lanun telah ditahan di Lpgn Terbang Djuanda, Indonesia kerana di percayai menceroboh. Seorang censoler universiti bunting yang juga ketua negeri bersejarah di Mesia yang mengetuai gerombolan tersebut turut ditahan dan disiasat.

Berita lanjut disini.

pesawat BAE 146-200 yang menceroboh di Djuanda



nota:
dah biasa melanun hak rakyat sehinggakan di luar negara pun nak tunjuk lanun. Hahaha...padan muka pirate nusantara.

mujur pesawat lu orang tak kena tembak dengan TNI. Kalu tidak,akan ada pilihanraya kecil di Melaka.


yang ni lanun somalia


nota:
Lanun Somalia hanya di lautan, lanun mesia di darat, laut dan udara. Punyalah taiko
Mesia Boleh!

Saturday, December 11, 2010

TALI PUSAT


Seperti hari2 sabtu yg biasa gua akan bersiap siap ke tempat keje.
Sebelum kuar rumah ketua bidadari tegur nape gi keje hari cuti.
Macam syak gwe kelain je.Gua tak pesan lak hari ni cuti kpd seluruh negeri pasir berdengung.
Laaa.. hari ni hari potong tali pusat rupenye.
Tapi gua bukan keje makan gaji atau punya klinik gigi sendiri.
Nak jadi doktor gigi terkaya di Mesia tentu takle blah. Ade wak tempe da pegang awal awal.
Sebenaunya gua dari semalam lagi nak lancarkan
program hari broucher,flyers dan phamplet . Nak tabur merata tempat untuk cari new prospect. Keje sendiri bhai.

Gua takde pun jawab apepe kat ketua bidadari gwe tu. lepas salam2 gwe pun chow.
Ade gak terlintas difikiran nak jawab tapi nanti ade yang kecik hati.

Gua keje atau tak keje bukan ketua tengkolok yang bagi duit, barang naik harga bukannya dia nak backing warga pasir berdengung, sampaikan nak bantah kenaikan harga
air pun kena ngadu kat lain bukannya kat pasir berdengung. Udahlah tampung air hujan,
charge macam air mbah dorang punya. Ape punya singkek la. Jgn sebok bawah pusat benggali.

apapun gua nak ucapkan SELAMAT BERCUTI HARI POTONG TALI PUSAT.
Kera Pusat,urat megheh Puturajeya da nak putus!!

Saturday, December 4, 2010

TAKZIAH KEPADA PAK BAKAQ

Takziah kepada Pak Bakaq @ Penarik Beca atas pemergian anaknya ke RAHMATULLAH. SEMOGA ROHNYA SENTIASA DICUCURI RAHMAT YANG MAHA PENGASIH LAGI MAHA PENGAMPUN. ALFATIHAH.

My Blog List