دعا مودهكن رزقى/ ككاياءن

وبارك لنا اللهم في جمع كسبنا وحل عقودالعسر يا يوه ارمخت

اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لناعدا لاولنا واخرنا واية منك وازقنا وانت خيرالرازقين

اللهم ان كان رزقنا فى السماء فانزله وان كان رزقنا فى الارض فاخرجه وان كان رزقنا فى الماء والبحر فاطلعه

وان كان رزقنا قليلا فاكثره وان كان رزقنا بعيدا فقربه وان كان رزقنا عاسرا فيسرلنا

ولتنقلنا اليه حيث ماكان بفضلك وجودك وكرمك برحمتك ياارحم الراحمين .

Wahai Tuhan Kami, turunkanlah kepada kami rezqi dari langit untuk kami lazimkan bagi awal hidup kami dan akhir hidup kami dari ayat ayatMu dan berilah kami rezqi dan hanyalah Dikau sebaik baik Pemberi Rezqi

Ya Allah, apabila rezqi kami di langit, maka turunkanlah, dan apabila rezqi kami dari dalam bumi, maka keluarkanlah, dan apabila rezqi kami di dalam air dan di laut maka angkatkanlah, dan apabila rezqi kami itu jauh, maka dekatkanlah. Apabila rezqi kami sedikit maka perbanyakkanlah. Apabila rezqi kami sukar, maka permudahkanlah.

Friday, September 30, 2011

Wednesday, September 28, 2011

Nabi Ibrahim 'test' menantu

Pada suatu hari, nabi Ibrahim as datang ke Mekah bertujuan untuk
menziarahi anaknya Ismail.

Sunday, September 25, 2011

Fenomena Masjid Dhirar

gambar tapak masjid dhirar berdekatan masjid Quba di Madinah

Friday, September 23, 2011

Amalan Mencerahkan Penglihatan

DOA INI DIBACA KETIKA AZAN BERKUMANDANG, SEMASA MUAZZIN SELESAI MELAFAZKAN KALIMAH أشهد أن محمد رسول الله .


DIBACA SATU KALI SAHAJA SETIAP KALI MUAZZIN MELAFAZKAN KALIMAH TERSEBUT.JADI 2 KALI SETIAP SOLAT FARDHU..
rebutlah peluang ini semoga mata kita cerah dan mendapat syufaat dari Rasulullah.

وَقَالَ صَلَّى اللهِ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ سَمِعَ النِّدَاْءَ فَقَبَّلَ إِبْهَامَيْهِ فَوَضَعَ عَلَى عَيْنَيْهِ وَقَالَ
مَرْحَبًا بِذِكْرِ اللهِ تَعَالَى قُرَّةُ أَعْيُنِنَا بِكَ يَا رَسُولَ اللهِ

( hanya bacaan di atas yang perlu dibaca ).

فَأَنَا شَفِيْعُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَقَائِدُهُ إِلَى الْجَنَّةِ .

Sabda Rasulullah: Sesiapa mendengar azan dan mengucup kedua ibu jarinya dan meletakkan kedua ibu jari pada kedua matanya dan membaca :

مَرْحَبًا بِذِكْرِ اللهِ تَعَالَى قُرَّةُ أَعْيُنِنَا بِكَ يَا رَسُولَ اللهِ
( hanya bacaan di atas yang perlu dibaca ).

Maka aku ( Rasulullah ) akan memberi shafaat padanya di hari Qiamat. atau Sesiapa mendengar seruan azan lalu mengucup dua ibu jari dan menyapu kedua matanya serta menyebut atau boleh juga dibaca bacaan dibawah :

لَقَدْ كُنْتَ فِى غَفْلَةٍ مَنْ هَذِا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَاْئَكَ فَبَصَرُكَ يَوْمَ الْحَدِيْدِ



Mata orang berbuat demikian akan cerah di dunia dan akhirat.



sumber : blogperibadirasulullah

Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!! TERUTAMA KAUM WANITA




Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai.

Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai. Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu.

Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti apa yang ingin diberitahunya. Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dalam kereta dan bersembunyi di kerusi belakang .

Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis.Wanita tersebut terus menjadi takut dan secara tiba-tiba pintu keretanya terbuka.Kelihatan seorang lelaki telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa.

Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita .. Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam.

Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka, Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua.

Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam.

Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma!

Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan! Ini semua berlaku di Malaysia !

Jadikan amalan :

1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar. 2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam!!!.


c&p dari biaqpila

Monday, September 19, 2011

Syawal 1432 pada gua





Hari ini gua melancarkan puasa qada' bukan sebab tertinggal
puasa Ramadhan tapi disebabkan kerajaan Saudi silap isytiharkan
1 syawal 1432H. 1 syawal sebenarnya pada hari Rabu bersamaan
31hb Ogos 2011 tapi telah diisytiharkn pada hari Selasa macam
kat Malezia.
Dorang teropong cari anak bulan syawal tapi ternampak anak planet
Saturn. Weyy.. Saturn dengan Moon berapa degree lah bezanya.
Pak Arab pun dah tak sabar nak main mercun macam budak2 tanah jawi.
Tak pasal2 posa gua 'short' sehari.
Biasanya Ramadhan 30 hari tapi tahun ni tinggal 29 hari je.
Planet mana pulak ada bagi diskaun posa sehari?
Kerajaan Saudi telah memohon maaf kepada rakyatnya dan bayar
pampasan gantirugi sebanyak SR1.0 billion supaya mengqada'kan
puasa yang sehari itu. Baca diSINI. Ada gua kesah siapa nak bayar gantirugi
pada gua? Bertuahlah kalau kerajaan tanah jawi bayar pampasan macam
kerajaan Saud buat. Lagi baik duit pampasan tu buat beli cincin ke,
gelang ke, rantai atau beg tangan ke, tidak2 pun buat beli kasut
tumit tinggi untuk sikatek.
Pasni baru gua kaver lagi enam hari posa syawal untuk dpt status
posa stret satu tahun. Bonus ni datang setahun sekali je.
Buatlah sementara sempat lagi 10 hari syawal abes.
Ajaran baru : Ramadhan 29 hari, Syawal 30 hari, open house 40 hari

Gua nak tunjukkan kalkulesyen 30 hari posa Ramadhan dan ditambahi
6 hari posa syawal bersamaan posa satu tahun:
1 hari Ramadhan = 10 hari biasa (diluar bulan Ramadhan)
30 hari Ramadhan= 300 hari biasa
6 hari puasa Syawal = 60 hari
Jumlah 36 hari berpuasa Ramadhan dan Syawal adalah bersamaan
360 hari biasa. jadinya 360 hari tu satu tahun la bro..
kalender hijrah 360 setahun berbanding 365 hari kalender
a.d kristian (gregorian). Check tarikh masihi dengan tahun hijrah
kat SINI.

21 syawal gua akan sambut dengan penuh kesedihan sebab pada tarikh ini
gua dilahirkan kedunia oleh ibu. Konfom gua tak pernah tiup lilin dan
potong kek sbb teringatkan penderitaan dan kepayahan seorang ibu yang
menyabung nyawa untuk melahirkan anak.
Alangkah baik sekiranya pada hari kelahiran tersebut kita mengingati
jasa ibu dan ayah dengan memberi hadiah tanda ingatan dan kasih sayang
atau menghadiahkan pahala Fatehah dan Yaasiin sekiranya ibu/ayah telah
meninggal dunia.
Toksa nak memandai mandai buat parti ala benjamin natanyahu
sambut birthday!

Friday, September 16, 2011

Kadi Daerah Sekolah Mengandung terkantoi

Terkantoi bila ditangkap khalwat dibulan Syawal. Sekolah Mengandung kan ke kat daerah Jasin

Berita dipetik dari Mutaligat

Sehari dua ini kita digemparkan dengan berita seorang Kadi @ Pegawai Agama ditangkap khalwat di negeri Melaka ini. Saya mendoakan agar berita ini tidak benar kerana ianya jelas memalukan umat Islam jika ia benar.


Mana tidaknya jika benar, di mana kita hendak letakkan muka kerana Kadi ialah seorang yang berilmu yang sering memberikan nasihat kepada sesiapa sahaja yang mempunyai masalah berkaitan dengan agama.

Saya mengharapkan Ketua Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM), Ustaz Rahimin Bani menafi atau mengesahkan berita ini kerana ianya penting bagi menjaga kesucian Islam. Kalau ianya tidak benar maka pihak yang menabur fitnah mesti didakwa kerana menabur fitnah. Kalau ianya benar ia merupakan suatu peristiwa malang bagi negeri Melaka setelah berlakunya penyelewengan dalam wang zakat kerana digunakan untuk buat bangunan kini Pegawai Agama @ Kadi pula didakwa melakukan khalwat.

nota: i heard what u did huahuahuahua

My Blog List