دعا مودهكن رزقى/ ككاياءن

وبارك لنا اللهم في جمع كسبنا وحل عقودالعسر يا يوه ارمخت

اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لناعدا لاولنا واخرنا واية منك وازقنا وانت خيرالرازقين

اللهم ان كان رزقنا فى السماء فانزله وان كان رزقنا فى الارض فاخرجه وان كان رزقنا فى الماء والبحر فاطلعه

وان كان رزقنا قليلا فاكثره وان كان رزقنا بعيدا فقربه وان كان رزقنا عاسرا فيسرلنا

ولتنقلنا اليه حيث ماكان بفضلك وجودك وكرمك برحمتك ياارحم الراحمين .

Wahai Tuhan Kami, turunkanlah kepada kami rezqi dari langit untuk kami lazimkan bagi awal hidup kami dan akhir hidup kami dari ayat ayatMu dan berilah kami rezqi dan hanyalah Dikau sebaik baik Pemberi Rezqi

Ya Allah, apabila rezqi kami di langit, maka turunkanlah, dan apabila rezqi kami dari dalam bumi, maka keluarkanlah, dan apabila rezqi kami di dalam air dan di laut maka angkatkanlah, dan apabila rezqi kami itu jauh, maka dekatkanlah. Apabila rezqi kami sedikit maka perbanyakkanlah. Apabila rezqi kami sukar, maka permudahkanlah.




Wednesday, December 16, 2009

Majlis Kenduri


Merembat tanah wakaf masjid sudah dikira halal berdasarkan tidak cukup ahli kariah dan jarak dari masjid yang sedia ada.Ini cara baru untuk mendapatkan keuntungan besar oleh satu badan yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga kesucian beragama. Aku malas nak sebut majlis apa ke bende nya tu.

BERAPA JARAK MASJID NEGARA DAN MASJID JAMEK KUALA LUMPUR ATAU MASJID INDIA???????
(boleh melebihi 50 km jika dari Masjid Negara untuk pergi ke Masjid Jamek melalui Jln Bangsar, Lebuhraya Persekutuan sehingga Subang Jaya dan masuk ke NKVE sehingga Jalan Duta dan ke Jalan Raja!!! Korang jangan gelak kalo ini jawapan yang dimaksudkan dengan tidak sampai 2km dari Masjid Wilayah.)

Bagi aku bila sebut perkataan 'majlis', saling tak tumpah macam majlis berkhatan, majlis persandingan, majlis suai kenal, cukup jambul atau apa2 majlis kenduri. Tapi yang ini berbeza, sebab kenduri ini dirancang oleh pihak majlis. Majlis kenduri tanah wakaf!!!

Berapa harga tender? Tak nak bagitau.
Bantahan Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan dijawab oleh ketua eksekutif syarikat merangkap bendahari negeri parti kepala lembu. Bantahan kepada pihak Majlis, tapi kepala lembu yang berbunyi.

p/s: Majlis kartun. Boleh gelak sampai terberak.

No comments:

Post a Comment

My Blog List