دعا مودهكن رزقى/ ككاياءن

وبارك لنا اللهم في جمع كسبنا وحل عقودالعسر يا يوه ارمخت

اللهم ربنا انزل علينا مائدة من السماء تكون لناعدا لاولنا واخرنا واية منك وازقنا وانت خيرالرازقين

اللهم ان كان رزقنا فى السماء فانزله وان كان رزقنا فى الارض فاخرجه وان كان رزقنا فى الماء والبحر فاطلعه

وان كان رزقنا قليلا فاكثره وان كان رزقنا بعيدا فقربه وان كان رزقنا عاسرا فيسرلنا

ولتنقلنا اليه حيث ماكان بفضلك وجودك وكرمك برحمتك ياارحم الراحمين .

Wahai Tuhan Kami, turunkanlah kepada kami rezqi dari langit untuk kami lazimkan bagi awal hidup kami dan akhir hidup kami dari ayat ayatMu dan berilah kami rezqi dan hanyalah Dikau sebaik baik Pemberi Rezqi

Ya Allah, apabila rezqi kami di langit, maka turunkanlah, dan apabila rezqi kami dari dalam bumi, maka keluarkanlah, dan apabila rezqi kami di dalam air dan di laut maka angkatkanlah, dan apabila rezqi kami itu jauh, maka dekatkanlah. Apabila rezqi kami sedikit maka perbanyakkanlah. Apabila rezqi kami sukar, maka permudahkanlah.

Thursday, January 28, 2010

bateri dalam ngeri

Menteri Keselamatan Dalam Negeri naik angin bila ada pihak yang lontar kepala babi ke kawasan masjid. Isu panas. Tapi panas macamne pun cakap biaq betoi. Korang perasan atau tidak aku tak pasti tapi inilah kata2nya:
"Kita akan pastikan tiada sesiapa akan terlepas dari GENGGAMAN" sambil menggenggam tangan kirinya.
Bunyinya pelik. Kiranya dah ada dalam genggaman tak payah kecoh sangat, dakwa je la.
Kiranya baru nak siasat siapa punya kerja, belum lagi boleh kata dalam genggaman.
Genggam keris kita dah biasa tengok. Genggam 'anu' kot. Gua tak tahu. Aaauwwww!!

No comments:

Post a Comment

My Blog List